А що саме романівчани могли б запозичити у «ЕКОСУ»?

8 лютого 2024-го року на базі Житомирського обласного еколого-натуралістичного центру відбулося нагородження кращих юннатів Житомирщини «Юннатівський Оскар». 

 

Це нагородження найкращих учнів, які гідно представили нашу область на конкурсах, змаганнях, турнірах, олімпіадах еколого-натуралістичного спрямування. Романівську громаду представляли учні Романівського ліцею № 1: Влад Вільчинський, Настя Гуменчук, Софія Коверчук, Настя Коверчук, Оля Степанюк, Ліза Тишкевич, Софія Шиманська, Софія Ткачук, Денис Ткачук (раніше у складі команди однокласників була й Марійка Майка, яка нині вчиться в іншому закладі), які входять до складу команди «ЕКОС» разом зі своїм класним керівником, вчителем біології та хімії Тетяною Волтарніст. Звісно, вона знає найкраще і найбільше про свою команду, яка нині стала досвідченим колективом молодих дослідників, що долучилися до наукової програми планетарного масштабу.

Фактично майже п’ять років, починаючи із 2019-го року, команда «ЕКОС» із Романівського ліцею № 1 є активним учасникам Міжнародної освітньої програми GLOBE і нині перебуває у міжнародному рейтингу в числі найкращих в Україні. Романівчани за цей час ставали неодноразовими переможцями (дипломи І, ІІ ступенів) Міжнародної науково-дослідної програми GLOBE, яка займалася моніторинговими дослідженнями процесів зміни клімату. Програма GLOBE передбачає створення всесвітньої дослідницької групи, що складається з учнів і вчителів, які співпрацюють з ученими-екологами з метою вивчення взаємозалежних процесів єдиної екологічної системи нашої планети. Водночас діяльність цієї групи націлена на підвищення рівня екологічної освіти школярів та екологічної свідомості населення в усьому світі. GLOBE надає можливість дітям навчатися через проведення власних наукових спостережень за навколишнім середовищем підготовці звітів, внесенні отриманих даних на сайт та подальшому використанню своїх даних та даних інших шкіл для співпраці з вченими та школярами з усього світу. Тетяна Волтарніст розповіла про те, як поступово, але впевнено та переконливо її вихованці із команди «ЕКОС» навчилися презентувати підсумки своєї діяльності, а вміння працювати в команді стало ледь не головним здобутком юних біологів.

Сьогодні фактично усі учасники «ЕКОСУ» стали учнями профільного біологічного класу Романівського ліцею № 1. І тут далися взнаки навички та орієнтація дослідницької роботи у галузі фенології рослин, яка згуртувала учнів в орієнтації на певний вид пізнавальної діяльності.

Варто зауважити ще й про таке. Не так багато шкіл, гімназій та ліцеїв можуть гордитися такими успіхами, які мають у своєму послужному списку члени команди «ЕКОС». Якщо взяти до уваги той факт, що на Житомирщині лише чотири навчальні заклади делегували для участі у Міжнародній науково-дослідницькій програмі GLOBE, то й серед цієї четвірки команда «ЕКОС» є очевидним фаворитом. Ну а для того, аби досягти такого рівня стабільно результативної наукової роботи, довелося неабияк попрацювати. Не кожен із тих, хто стартував у команді «ЕКОС», зміг залишитися у команді у її нинішньому складі, бо упродовж кількох років доводилося долати чимало труднощів, які не всім виявилися під силу.

Сьогодні Т. В. Волтарніст розпочинає новий крок своєї науково-педагогічної діяльності на поприщі дослідницької роботи своїх вихованців. Вона знову набрала команду новачків – семикласників, які за кілька років мають наздогнати (а можливо, й перевершити) рівень здобутків своїх старших однокашників із команди «ЕКОС». Ще один висновок, а можливо, й урок стосовно отриманих нагород вартий особливої уваги. Діти-ліцеїсти із Романова стабільно (упродовж десятка років) досягають справді визначних успіхів не те що у колі своїх земляків-ровесників, але й на рівні всієї Житомирщини. Так і хочеться зауважити чи хоча б побажати старшому поколінню жителів Романова загострити свою увагу на ті сигнали, які подає зі свого навчально-пізнавального рівня молодь, юнь, що стабільно здобуває вагомі, знакові і навіть видатні успіхи. Адже так хотілося б, щоб рівень успішності, досконалості і ефективності діяльності не завершувався на етапі шкільного життя. Сьогодні це найвидиміша проблема і навіть феномен, який поки що ніхто не може досконало пояснити. Чому у дітей під час їхньої навчальної та навіть дослідницької роботи виходять гарні і чудові результати, а ось у середовищі дорослих вирішення багатьох, наче й нескладних, проблем поки що до позитиву не дотягує. Чому саме так, відповіді немає. Принаймні – поки що!

Віктор Першко

Джерело

Новини України